همه دسته بندی ها
کاربرد داده کاوی در تقسیم بندی مشتری - داده کاوی ویستا

کاربرد داده کاوی در تقسیم بندی مشتری

لایسنس تبلو

Customer Segmentation

تحقیقات سنتی بازار ممکن است به ما در تقسیم بندی مشتری کمک کند اما داده کاوی عمیق شده و اثربخشی بازار را افزایش می دهد. داده کاوی به همسویی مشتری در یک بخش مشخص کمک می کند و می تواند نیازها را مطابق با مشتری تنظیم کند. بازار همیشه حفظ مشتری است. داده کاوی امکان یافتن بخشی از مشتریان را براساس آسیب پذیری فراهم می کند و تجارت می تواند آنها را با پیشنهادات ویژه ارائه دهد و رضایت خاطر را افزایش دهد.

 

دو روش برتر برای تقسیم بندی مشتری با استفاده از داده کاوی

تحقیقات سنتی بازار از نظرسنجی ها برای تقسیم بندی مشتریان استفاده می کند و تجزیه و تحلیل نظرسنجی به شما کمک می کند گروه هایی از مشتری را با ویژگی های مشابه کشف کنید ، که ممکن است به پیام های مشابه پاسخ دهند. با این حال ، دقیقاً به شما نمی گوید که کدام یک از مشتریان شما به کدام پیام رسان نیاز دارند. با داده کاوی و یادگیری ماشین می توانید استراتژی تقسیم بندی مشتری خود را بسازید و اصلاح کنید. به نوبه خود ، این به شما کمک می کند اثربخشی بازاریابی را افزایش دهید تا بتوانید پیام مناسب را در زمان مناسب به مشتری مناسب تحویل دهید.

 

۱- تقسیم بندی مبتنی بر ارزش

وقتی Beyond the Arc به مشتریان کمک می کند تا مشتریان را برای بازاریابی هدفمند موثرتر تقسیم بندی کنند ، اولین اقدام ما تقسیم بندی مشتری از نظر ارزش است.

ارزش را می توان با کل خریدهای مشتری در سال گذشته ، پنج سال گذشته یا هر معیاری که بیشترین معنا را برای تجارت شما دارد ، اندازه گیری کرد. سپس ، آنها را از بالاترین مقدار به پایین ترین درجه بندی کرده و در زیرگروه ها سازماندهی می کنیم (در گفتار تحلیل گر ، آنرا “deciling them” می نامیم).

مشتریانی که در بالاترین دهک هستند باید از خدمات ترجیحی برخوردار شوند و اگر در حال حاضر چنین اتفاقی نیفتاده است ، ما با مشتریان خود همکاری می کنیم تا استراتژی حفظ مشتری را طراحی کنیم که بلافاصله قابل استقرار باشد.

جای تعجب است که چگونه بسیاری از مشاغل تقسیم بندی مبتنی بر ارزش را قبول نکرده اند. در یک مثال ، مشتری ما در یک سناریوی انحصاری قرار داشت تا زمانی که ناظران بخش را برای رقابت گشودند.

مشتری ما بعنوان رئیس جمهور معتقد بود که مشتریانش راضی هستند و از کشتی پرش نخواهند کرد ، بنابراین تجارت خود را به طور معمول انجام می دهد.

در این بین ، رقابت جدید با ایجاد خدمات متناسب با آنها ، باارزش ترین مشتریان را هدف قرار داد. با استفاده از داده کاوی ، ما به مشتری خود کمک کردیم تا مشتریان خود را از نظر ارزش تقسیم بندی کند و فقط در این صورت مشخص شد که آنها دائماً مشتریان با ارزش خود را از دست می دهند. در پایان ، مشتری ما توانست یک پیشنهاد ضد جذاب برای حفظ این بخش مهم ایجاد کند.

 

برای خرید لایسنس تبلو Tableau کلیک کنید

 

۲- تقسیم بندی آسیب پذیری

ما معمولاً به تقسیم بندی مشتری نسبت به یک ویژگی مهم تجاری ، مانند خرد کردن (یا احتمال نقص) فکر می کنیم. از آنجا که تهیه مشتری جدید تقریباً همیشه گرانتر از نگهداری مشتری فعلی است ، بهتر است برای حفظ مشتریانی که سودآوری خود را دارند ، هر کاری ممکن است انجام دهید.

با تقسیم بندی آنها بر اساس آسیب پذیری (یا احتمال ترک) ، می توانید پیشنهادهای سفارشی را برای افرادی که در معرض خطر نقص هستند ، ارسال کنید. علاوه بر این ، همانطور که بسیاری از مشتریان در معرض خطر ویژگی های مشابهی دارند ، تقسیم بندی اغلب نشان می دهد که چرا آن مشتری ها می خواهند ترک کنند.

سپس می توانید با ایجاد استراتژی هایی برای حفظ مشتری و افزایش رضایت ، این مشکل را حل کنید.

 

کاربرد داده کاوی در تقسیم بندی مشتری - داده کاوی ویستا

 

پیام مناسب به مشتری مناسب

به صورت شخصی به فرد ، تجزیه و تحلیل جذب مشتری به شما می گوید که چه پیشنهادی را ارائه می دهید و به توضیح دلیل آن کمک می کند. با استفاده از تجزیه و تحلیل های پیش بینی شده ، می توانید هر یک از مشتریان خود را در یک بخش متمایز قرار دهید که می توانید پیام های منحصر به فرد متناسب با نیازهای مشتری و همچنین اهداف اصلی کسب و کار را ایجاد کنید.

برای به دست آوردن ارزش از تقسیم بندی مشتری و داده کاوی ، شرکت ها باید آماده باشند تا بر اساس یافته ها اقدامات سریع و قاطع انجام دهند. به همین دلیل ضروری است که از همان ابتدا به فکر اعزام باشید.

هنگامی که ما یک پروژه تقسیم اطلاعات را شروع می کنیم ، یکی از اولین سوالاتی که می پرسیم این است که “یک راه حل ایده آل چگونه خواهد بود و چگونه می توانید آن را مستقر کنید؟” درک کسب و کار ، فاز اول یک پروژه داده کاوی ، بسیار مهم است زیرا ریاضیات را به یک مسئله واقعی تجارت متصل می کند.

لایسنس تبلو

علاوه بر داشتن یک برنامه مشخص برای استقرار ، برای کسب و کار ضروری است که دلیل انجام این نوع پروژه تجزیه و تحلیل داده ها را روشن کند. شرکتی که مشتری های خود را از دست می دهد احتمالاً می خواهد تقسیم بندی آسیب پذیری را انجام دهد که باعث کاهش سود می شود به تقسیم بندی مبتنی بر ارزش نیاز دارد.

مشکل شغلی شما سوالاتی را که ما از داده ها می پرسیم و به نوبه خود آنچه داده ها به ما می گویند شکل می دهد. در نتیجه ، ما می توانیم به شما کمک کنیم تا برای تقویت اثربخشی تلاش های بازاریابی خود ، پاسخ های بصیرت بیشتری بگیرید.

دوره آموزشی هوش تجاری با Tableau »کلیک کنید« و  هوش تجاری با Power BI »کلیک کنید« یک برنامه جامع است که بر توسعه مهارت در تجزیه‌ و تحلیل داده‌ها، تجسم و گزارش سازی و گزارش دهی و دشبوردسازی با استفاده از این ابزارها  تمرکز دارد.

 

سپاسگذاریم از وقتی که برای خواندن این مقاله گذاشتید

.

برای خرید لایسنس پاور بی ای Power BI کلیک کنید

.

برای مشاهده ویدیوهای آموزشی داده کاوی و هوش تجاری ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

Youtube Chanel :VISTA Data Mining کانال یوتیوب

Aparat Chanel: VISTA Data Mining کانال آپارات

Instagram Chanel: VISTA Data Mining کانال اینستاگرام

Telegram Chanel: VISTA Data Mining کانال تلگرام

Linkedin Chanel: VISTA Company کانال لینکدین

 

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

خانه
0 محصول سبد خرید
0 علاقه مندی

تخفیفات و شرایط ویژه فروش لایسنس و دوره های آموزشی هوش تجاری به مناسب شب یلدا

❌فرصت محدود ❌

از 28 آذر تا 5 دی