همه دسته بندی ها
تحلیلگر داده «Data Analysis» - داده کاوی ویستا

تحلیلگر داده «Data Analysis» شوید و با تجزیه و تحلیل داده ها را کشف کنید

 

آیا دوست دارید سفر یک تحلیلگر داده را بررسی کنید و یاد بگیرید که چگونه یک تحلیلگر داده داستانی را با داده تعریف می کند؟ در این ماژول، نقش های مختلف در داده ها را بررسی می کنید و وظایف مختلف یک تحلیلگر داده را یاد می گیرید.

برای خرید لایسنس نرم افزار Tableau کلیک کنید

 

معرفی

به عنوان یک تحلیلگر داده، شما در سفر هستید و باید به تمام داده هایی که هر روز تولید می شود و در یک سازمان در دسترس است فکر کنید.

از داده های تراکنش در یک پایگاه داده سنتی، داده های تله متری از خدماتی که استفاده می کنید تا سیگنال هایی که از مناطق مختلف مانند رسانه های اجتماعی دریافت می کنید.

 

تحلیلگر داده «Data Analysis» - داده کاوی ویستا

 

به عنوان مثال، کسب و کارهای خرده فروشی امروزی حجم عظیمی از داده ها را جمع آوری و ذخیره می کنند که مواردی را که شما مرور کرده اید و خریداری کرده اید. صفحاتی که در سایت آنها بازدید کرده اید محصولات را از آنها خریداری می کنید. عادات خرج کردن شما و بسیاری موارد دیگر را ردیابی می کند.

با توجه به داده ها و اطلاعات به عنوان استراتژیک ترین دارایی یک کسب و کار، چالش اساسی که امروزه سازمان ها دارند درک و استفاده از داده های آنها برای تأثیر مثبت بر تغییرات در کسب و کار است.

کسب‌وکارها همچنان در تلاش هستند تا از داده‌های خود به روشی معنادار و سازنده استفاده کنند، که بر توانایی آن‌ها برای اقدام تأثیر می‌گذارد.

 

یک کسب و کار خرده فروشی باید بتواند از حجم وسیعی از داده ها و اطلاعات خود به گونه ای استفاده کند که بر تجارت تأثیر بگذارد، از جمله:

  • ردیابی موجودی (Tracking inventory)
  • شناسایی عادات خرید (Identifying purchase habits)
  • تشخیص روندها و الگوهای کاربر (Detecting user trends and patterns)
  • توصیه خرید (Recommending purchases)
  • تعیین بهینه سازی قیمت (Determining price optimizations)
  • شناسایی و جلوگیری از تقلب (Identifying and stopping fraud)

لایسنس پاور بی آی

تحلیلگر داده «Data Analysis» - داده کاوی ویستا

 

علاوه بر این، ممکن است به دنبال الگوهای فروش روزانه/ماهانه باشید. بخش های داده رایجی که ممکن است بخواهید بررسی کنید شامل روز به روز، هفته به هفته و ماه به ماه است تا بتوانید به عنوان مثال، میزان فروش را با جایی که در همان هفته سال گذشته بوده است مقایسه کنید. . کلید باز کردن قفل این داده ها این است که بتوانیم با آن داستانی را تعریف کنیم.

در دنیای تجاری بسیار رقابتی و پرشتاب امروزی، تهیه گزارش هایی که آن داستان را بیان می کند، چیزی است که به رهبران کسب و کار کمک می کند تا در مورد داده ها اقدام کنند. تصمیم گیرندگان کسب و کار برای اتخاذ تصمیمات تجاری بهتر به یک داستان دقیق وابسته هستند.

هرچه یک کسب‌وکار سریع‌تر بتواند تصمیمات دقیق‌تری بگیرد، رقابتی‌تر خواهد بود و مزیت بهتری خواهد داشت. بدون داستان، درک آنچه که داده ها می خواهند به شما بگویند دشوار است. با این حال، داشتن داده به تنهایی کافی نیست. شما باید بتوانید بر روی داده ها عمل کنید تا بر تغییرات در کسب و کار تأثیر بگذارید.

Power BI

 

برای مشاهده ویدیوی مقایسه Load the same data in two Power BI VS Tableau در یوتیوب لینک زیر را کلیک کنید

Load the same data in two Power BI VS  Tableau

ویدیوی مقایسه Load data در Tableau vs Power BI

 

 

 

 

 

این اقدام می تواند شامل تخصیص مجدد منابع در کسب و کار برای پاسخگویی به نیاز باشد، یا می تواند شناسایی یک کمپین شکست خورده و دانستن زمان تغییر مسیر باشد. در این موقعیت‌ها، گفتن داستان با داده‌های شما مهم است. چالش اساسی که امروزه کسب‌وکارها با آن مواجه هستند، درک و استفاده از داده‌های آن‌ها به‌گونه‌ای است که بر کسب‌وکارشان و در نهایت نتیجه‌شان تأثیر می‌گذارد.

شما باید بتوانید به داده ها نگاه کنید و تصمیمات تجاری قابل اعتماد را تسهیل کنید. سپس، به توانایی نگاه کردن به معیارها و درک واضح معنای پشت آن معیارها نیاز دارید. این نیاز ممکن است دلهره آور به نظر برسد، اما وظیفه ای است که می توانید انجام دهید.

اولین قدم شما این است که با کارشناسان داده در سازمان خود، مانند مهندسان داده و دانشمندان داده، شریک شوید تا به داده هایی که برای گفتن آن داستان نیاز دارید، کمک کنید. از این کارشناسان بخواهید با شما در آن سفر داده شرکت کنند. سفر شما برای گفتن یک داستان با داده ها به ایجاد فرهنگ داده در سازمان شما نیز مرتبط است.

 

تحلیلگر داده «Data Analysis» - داده کاوی ویستا

لایسنس تبلو

در حالی که گفتن داستان مهم است، جایی که آن داستان گفته می شود نیز بسیار مهم است، اطمینان از اینکه داستان برای افراد مناسب گفته می شود. همچنین، مطمئن شوید که مردم می‌توانند داستان را کشف کنند، می‌دانند کجا آن را پیدا کنند، و این بخشی از تعاملات منظم است.

تجزیه و تحلیل داده‌ها برای کمک به غلبه بر این چالش‌ها وجود دارد، و در نهایت به کسب‌وکارها در یافتن بینش و کشف ارزش پنهان در مجموعه داده‌ها از طریق داستان‌گویی کمک می‌کند. همانطور که ادامه می دهید، یاد خواهید گرفت که چگونه از مهارت های تحلیلی برای فراتر رفتن از یک گزارش واحد استفاده کرده و به کار ببرید . با گفتن داستان هایی با داده ها و هدایت آن فرهنگ داده، به تأثیرگذاری و تأثیرگذاری بر سازمان خود کمک کنید.

 

دوره آموزشی هوش تجاری با Tableau »کلیک کنید« و  هوش تجاری با Power BI »کلیک کنید« یک برنامه جامع است که بر توسعه مهارت در تجزیه‌ و تحلیل داده‌ها، تجسم و گزارش سازی و گزارش دهی و دشبوردسازی با استفاده از این ابزارها  تمرکز دارد.

سپاسگذاریم از وقتی که برای خواندن این مقاله گذاشتید

.

برای خرید لایسنس نرم افزار Power BI کلیک کنید

.

برای مشاهده ویدیوهای آموزشی داده کاوی و هوش تجاری ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

Youtube Chanel :VISTA Data Mining کانال یوتیوب

Aparat Chanel: VISTA Data Mining کانال آپارات

Instagram Chanel: VISTA Data Mining کانال اینستاگرام

Telegram Chanel: VISTA Data Mining کانال تلگرام

Linkedin Chanel: VISTA Company کانال لینکدین

 

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

خانه
0 محصول سبد خرید
0 علاقه مندی
حساب کاربری من