همه دسته بندی ها
برنامه های هوش تجاری (BI) - داده کاوی ویستا

برنامه های هوش تجاری: درک کاربرد هوش تجاری (BI) در سازمان ها و شرکت ها

آیا تا به حال آرزو کرده اید که بتوانید نگاهی اجمالی به عملکرد داخلی سازمان خود داشته باشید تا در مورد چگونگی و چرایی وقایع بیشتر بدانید؟

ابزارهای هوش تجاری ( BI ) این فرصت را به شما می دهند ، اما می توانند کارهای بیشتری انجام دهند! برای کسانی که می پرسند BI برای چه چیزی مفید است.

این مقاله چهار برنامه اصلی هوش تجاری و آنچه که می تواند برای تجارت شما انجام دهد را نشان می دهد.

کاربرد ابزارهای هوش تجاری برای تقویت عملیات تجاری شما مفهوم جدیدی نیست.  در حقیقت ، عبارت هوش تجاری به دهه 1800 برمی گردد .

زمانی که این اصطلاح برای اولین بار در کتابی برای توصیف شیوه ای که سرمایه داران از رقبای خود که از دانش بازار برای بازی آن استفاده می کردند ، برتری یافته بود ، استفاده شد . البته ، ما با درک مدرن تری از این اصطلاح کار خواهیم کرد:

BI ، همانطور که امروزه از آن استفاده می کنیم ، به فناوری ها ، شیوه ها و برنامه هایی اطلاق می شود که داده های تجاری را جمع آوری ، ادغام ، تجزیه و تحلیل و ارائه می کند تا داده محور باشد. ( تصمیمات تجاری )

برنامه های هوش تجاری (BI) - داده کاوی ویستا

نرم افزار Tablea

برای خرید لایسنس نرم افزار Tableau کلیک کنید

راه حل های نرم افزاری BI داده هایی را که کاربران وارد می کنند و یا از منابع داده تغذیه می کنند تجزیه و تحلیل می کند. سپس داده ها را مطابق با الگوها یا روندهایی که پیدا می کند ، سازماندهی می کند.

در مرحله بعد ، این الگوها را در تجسم ارائه می دهد ، حتی به کاربران ناآشنا با هر نوع تجزیه و تحلیل آماری اجازه می دهد اطلاعات ارائه شده را درک کنند.

با بینش ها و روندهایی که این تجسم ها آشکار می کند ، سازمان ها می توانند استراتژی های به روز و آگاهانه ای ارائه دهند. با جدیدترین فناوری و نوآوری ها ، برنامه های بی شمار BI برای انواع مختلف تجزیه و تحلیل داده ها موجود است. هر سازمان آینده نگر باید مشخص کند که رهبران بازار چه ابزارهایی ارائه می دهند و چگونه این ابزارها می توانند بر سازمان خود تأثیر مثبت بگذارند.

 

برنامه های هوش تجاری (BI) - داده کاوی ویستا

 

در اینجا چهار برنامه کلیدی هوش تجاری وجود دارد که می تواند به بهبود عملکرد سازمان شما کمک کند:

 

برنامه های کاربردی

  1. هوش فروش

یک برنامه کلیدی BI بر محل ملاقات کسب و کار شما با مشتری متمرکز است. مذاکره با مشتری مهارت مهمی است که بخش فروش هر سازمان باید آن را تقویت کند.

گاهی اوقات حرکت دادن سرنخ ها در طول خط لوله و متقاعد کردن مشتریان احتمالی برای خرید محصول یا خدمات شما دشوار است. از طریق کاربردهای تجزیه و تحلیل و هوش تجاری ، این روند هموارتر و قابل پیش بینی تر می شود.

هوش تجاری داده های مربوط به KPI های خاص مانند جمعیت شناسی مشتری ، نرخ تبدیل ، معیارهای فروش و غیره را جمع آوری می کند .

سپس این داده ها را در تجسم های ساختار یافته مانند نمودارها ، نمودارهای پایینی و نمودارهای پراکنده سازماندهی می کند. کاربران می توانند روندهای این داده ها را که بینشی از رفتار مشتری و عملیات تجاری ارائه می دهند ، شناسایی کنند.

شناخت مشتری بدین معناست که می توانید بهتر به آنها خدمات ارائه دهید! گزارشات و داشبورد های ایجاد شده توسط BI نیز برای پشتیبان گیری از ادعاها با داده های قابل تفسیر برای مشتریان بالقوه بسیار مفید هستند.

مدیران می توانند از اطلاعات جمع آوری شده از تجزیه و تحلیل BI برای تصمیم گیری های مبتنی بر داده بر اساس داده های سخت و پیش بینی استفاده کنند.

استفاده از هوش تجاری مزایای دیگری نیز دارد: در تجارت ، یک قدم جلوتر از رقبای خود بسیار مهم است. داده های جمع آوری شده توسط سیستم های BI به مدیران کمک می کند تا در مورد KPI های مختلف از محل کسب و کار خود مطلع باشند ، بنابراین هرگز از آنها غافل نمی شوند.

برنامه ریزی یکی از مهمترین مراحل برای صعود به بازار در هر صنعتی است و BI برنامه ریزی را آسان تر از این می کند.

برنامه های هوش تجاری (BI) - داده کاوی ویستا

نرم افزار Power BI

با توجه به رقابت پذیری دوران مدرن ، باید فرصت های فروش فوق العاده ای پیدا کرد و تا حد ممکن کارآمد تبدیل کرد. برنامه های BI یک راه عالی برای بهینه سازی عملیات فروش سازمان است.

تیم های فروش و بازاریابی می توانند BI را برای کشف روندهای ترجیحات مشتری به کار گیرند و به سازمان اجازه دهند حداکثر فروش را در پایگاه ایده آل مشتریان خود به حداکثر برساند.

این به آنها کمک می کند تا بر هدف گذاری سرنخ های بسیار واجد شرایط تمرکز کنند و همه چیز را از نرخ تبدیل تا حاشیه سود کلی بهبود می بخشد. BI که در ارتباط با نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) استفاده می شود.

یک روش پیچیده برای نزدیک شدن و نزدیک شدن به مشتریان خود و تصمیم گیری های فروش آگاهانه به شرکت ها ارائه می دهد.

 

  1. تجسم

نرم افزار هوش تجاری از طیف وسیعی از ابزارهای تجزیه و تحلیل داده ها استفاده می کند که برای تجزیه و تحلیل و مدیریت داده های مربوط به عملیات تجاری شما طراحی شده است.

این داده ها ، که در قالب تجسم ارائه شده است ، به سازمان اجازه می دهد تا بر لجستیک ، فروش ، بهره وری و موارد دیگر نظارت داشته باشد.

برخی از سیستم عامل های هوش تجاری قابلیت گزارش دهی سفارشی را ارائه می دهند که در آن کاربران می توانند پارامترهای خود را مشخص کنند. برخی دیگر قالب های گزارش خارج از جعبه را ارائه می دهند که از قبل معیارهای استاندارد صنعت را شامل می شوند.

با ارائه داده ها به صورت بصری بصری و درک آسان فرمت ها ، سیستم های هوش تجاری حتی کم تجربه ترین کارمند را قادر می سازد تا از داده ها بینش به دست آورد.

به جای تکیه بر دانشمندان آموزش داده برای تجزیه و تحلیل داده های شما ، می توانید داده های خود را تجزیه و تحلیل کرده و به سهامداران ، سایر بخش ها یا تیم های خود ارائه دهید. ترجمه داده ها به فرمت های بصری برای پردازش شناختی مهم است. مغز ما تصاویر را 60 هزار بار سریعتر از متن پردازش می کند! بیایید به یک مثال نگاه کنیم:

در این تصویر از Visual Capitalist ، توزیع جهانی ثروت به صورت تصویری ارائه شده است. از نظر فکری ، من درک می کنم که یک درصد از مردم دارای ثروت بیشتری نسبت به سایر جمعیت های جمعیتی هستند ، اما این واقعا به چه معناست؟

نرم افزار Tableau

برنامه های هوش تجاری (BI) - داده کاوی ویستا

 

با در نظر گرفتن داده های خام توزیع ثروت و نمایش آن به صورت ساده و بصری ، اعداد انتزاعی در ذهن ما مشخص تر می شود. کمتر از یک درصد از جمعیت جهان تقریباً 50 درصد از کل ثروت جهان را در اختیار دارند! تفاوت تکان دهنده در اندازه بین پایین ترین جمعیت جمعیتی کمتر از 10،000 حتی بیشتر قابل توجه است .  مفاهیم فقر را به گونه ای متمرکز می کند که اعداد ساده نمی توانند.

ویدئوی ویروسی از سال 2012 سر و صدای زیادی برای تجسم شکاف ثروت در آمریکا ایجاد کرد – ضرب المثل قدیمی “وقتی آن را ببینم باور می کنم” می تواند به معنای واقعی کلمه هنگامی که در تجسم داده استفاده می شود ، گرفته شود.

 

  1. گزارش گیری

یکی از کاربردهای تجاری مهم BI ، گزارش دهی است. همانطور که شرح داده ایم ، ابزارهای اطلاعات تجاری علاوه بر سازماندهی و استفاده از آنها برای ایجاد انواع مختلف گزارش ، مجموعه داده های بدون ساختار را نیز جمع آوری و مطالعه می کنند.

این موارد می تواند شامل کارکنان ، هزینه ها ، فروش ، خدمات به مشتریان و سایر فرایندها باشد. گزارش دهی و تجزیه و تحلیل داده ها مشابه هستند ، اما از نظر هدف ، تحویل ، وظایف و ارزش متفاوت هستند.

گزارش دهی فرآیند سازماندهی داده ها به صورت خلاصه با هدف نظارت بر عملکرد کسب و کار است. تجزیه و تحلیل فرایند کاوش داده ها برای استخراج بینش هایی است که می تواند برای بهبود شیوه های تجاری استفاده شود.

 

برنامه های هوش تجاری (BI) - داده کاوی ویستا

 

اساساً ، گزارش داده ها را به اطلاعات ساده تبدیل می کند. تجزیه و تحلیل داده ها را می گیرد و به بینش های عملی تبدیل می کند. هر دو به مشاغل کمک می کنند تا عملکرد خود را بهبود بخشند و عملیات را کنترل کنند ، اما از روش های متفاوتی برای این کار استفاده می کنند.

گزارش به کاربران آنچه اتفاق می افتد را نشان می دهد و تجزیه و تحلیل علت وقوع آن را توضیح می دهد. هر دو فرآیند را می توان با استفاده از تجسم انجام داد ، اما لازم نیست.

 

ابزارهای هوش تجاری برای مدیریت داده های پویا ایده آل هستند. از لحاظ تاریخی ، تجسم داده ها ثابت بود و برای هر تغییر متغیر باید یک تصویر جدید ایجاد شود.

نرم افزار BI مدرن داشبوردهای تعاملی ارائه می دهد که می توانند در زمان واقعی به روز شوند و سطح جدیدی از قابلیت استفاده و چابکی را در تجزیه و تحلیل داده ها ارائه می دهند.

 

  1. مدیریت عملکرد

با استفاده از برنامه های BI ، سازمان ها می توانند بر اساس بازه های زمانی از پیش تعیین شده یا قابل تنظیم بر پیشرفت هدف نظارت داشته باشند. اهداف داده محور ممکن است شامل مهلت های اتمام پروژه ، زمان تحویل هدف یا اهداف فروش باشد.

به عنوان مثال ، اگر می خواهید به یک هدف فروش خاص برسید ، سیستم BI شما می تواند داده های ماه های گذشته را تجزیه و تحلیل کرده و هدفی منطقی را پیشنهاد کند که بر اساس عملکرد گذشته باشد.

برنامه های هوش تجاری (BI) - داده کاوی ویستا

 

این اهداف را می توان از نزدیک پیگیری کرد تا به روزرسانی های پیشرفت زمان را دریافت کند. این به شما کمک می کند بفهمید چه شکاف هایی ممکن است باقی بماند.

کاربران می توانند سیستم را طوری تنظیم کنند که وقتی به هدف نزدیک می شوند یا زمانی که مهلت به پایان می رسد و هنوز به هدف خود نرسیده اند به آنها هشدار دهد. این امر به مدیران و کارکنان کمک می کند تا همچنان در پیشرفت خود باقی بمانند و به تیم ها جهت یابی کمک می کند.

 

کاربران همچنین می توانند بر تحقق اهداف نظارت کرده و از داده های پیشرفت برای سنجش بهره وری کلی یک سازمان استفاده کنند.

برخلاف مواردی که مقدار قابل توجهی از زمان برای پیگیری یا سازماندهی داده های فوری از دست می رود ، اطلاعات همیشه به آسانی در دسترس است. این باعث صرفه جویی در وقت و پول مشاغل می شود – ناگفته نماند که زندگی شما راحت تر می شود!

 

فرایند انتخاب

اکنون که ما در مورد برنامه های تجاری BI صحبت کردیم ، شاید برای شما این سوال پیش آمده باشد که چگونه می توانید یک سیستم نرم افزاری برای کسب و کار خود انتخاب کنید. بنابراین ما یک راهنمای ساده برای انتخاب نرم افزار هوش تجاری تهیه کرده ایم:

 

جمع آوری الزامات

انتخاب نرم افزار هوش تجاری بر اساس الزامات منحصر به فرد شما بسیار مهم است ، بنابراین باید با شناسایی مهمترین ویژگی های BI که سازمان شما باید از آن استفاده کند ، شروع کنید.

بهتر است فقط ماژول هایی را انتخاب کنید که مطمئناً از آنها استفاده خواهید کرد تا اینکه سعی کنید یک راه حل گسترده با لیست عظیمی از قابلیت ها که به آن احتیاج ندارید پیاده سازی کنید.

خرید بیش از حد هزینه را افزایش می دهد و احتمال اجرای موفق را کاهش می دهد ، بنابراین شروع کوچک اغلب یک شرط مطمئن است.

شما همیشه می توانید با رشد شرکت خود ارتقا دهید!

 

برنامه ها را مقایسه کنید

هنگامی که لیستی از الزامات را تهیه کردید ، می توانید مقایسه ابزارهای BI را بر اساس اینکه آنها نیازهای منحصر به فرد شما را برآورده می کنند ، شروع کنید.

فروشندگان مختلف حتی در زمینه BI نیز در زمینه های مختلف تخصص دارند ، بنابراین توصیه می کنیم راه حل های رتبه بندی را با ویژگی مورد نظر خود شروع کنید و سپس از آنجا به لیست پایین بروید.

به خاطر داشته باشید: بزرگتر همیشه بهتر نیست و پرداخت هزینه بیشتر برای کیفیت اغلب در بلند مدت تفاوت بزرگی ایجاد می کند.

 

لیست کوتاه و آزمایشات

شما باید لیستی از پنج یا شش فروشنده داشته باشید که تمام یا بیشتر نیازهای شما را برآورده می کنند.

اکنون ، شما باید آن را حتی بیشتر محدود کنید این زمانی است که قیمت گذاری ، نسخه ی نمایشی و آزمایشات وارد بازی می شوند.

اکثر فروشندگان آزمایشی رایگان یا نمایشی هدایت شده از محصولات خود را ارائه می دهند تا کاربران بتوانند از رابط کاربری سیستم احساس کنند.

اطمینان حاصل کنید که فقط سیستم هایی را انتخاب می کنید  که فکر می کنید اکثر کاربران شما می توانند با موفقیت از آنها استفاده کنند و سعی کنید بودجه خود را تا آنجا که ممکن است انعطاف پذیر نگه دارید تا از تخفیف مطابقت کامل جلوگیری کنید.

دریابید که هر فروشنده چه نوع پشتیبانی از کاربر را ارائه می دهد ، مشخص کنید که آیا نیاز به ادغام با سایر نرم افزارهای تجاری دارید یا خیر و با اطمینان ادامه دهید!

 

سخن نهایی

کاربردهای احتمالی بسیاری از هوش تجاری وجود دارد و اینها تنها تعدادی از کاربردهای اصلی هوش تجاری هستند.

کاربران می توانند بینش خود را در مورد مشتریان خود جمع آوری کنند ، گزارش های دقیق و تجسم بصری ایجاد کنند ، و همچنین معیارهای عملکرد کسب و کار را از یک ابزار واحد کنترل کنند.

فراموش نکنید که الزامات تعاملی ، گزارش مقایسه جامع و راهنمای قیمت گذاری صنعت را بررسی کنید تا به شما در انتخاب ابزار BI مناسب برای کسب و کار شما کمک کند!

 

 

دوره آموزشی هوش تجاری با Tableau »کلیک کنید« و  هوش تجاری با Power BI »کلیک کنید« یک برنامه جامع است که بر توسعه مهارت در تجزیه‌ و تحلیل داده‌ها، تجسم و گزارش سازی و گزارش دهی و دشبوردسازی با استفاده از این ابزارها  تمرکز دارد.

 

سپاسگذاریم از وقتی که برای خواندن این مقاله گذاشتید

.

برای خرید لایسنس نرم افزار Power BI کلیک کنید

.

برای مشاهده ویدیوهای آموزشی داده کاوی و هوش تجاری ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

Youtube Chanel :VISTA Data Mining کانال یوتیوب

Aparat Chanel: VISTA Data Mining کانال آپارات

Instagram Chanel: VISTA Data Mining کانال اینستاگرام

Telegram Chanel: VISTA Data Mining کانال تلگرام

Linkedin Chanel: VISTA Company کانال لینکدین

 

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

خانه
0 محصول سبد خرید
0 علاقه مندی
حساب کاربری من