همه دسته بندی ها
10 مزیت اصلی نرم افزار های هوش تجاری (BI) در کسب و کارها - داده کاوی ویستا

10 مزیت اصلی نرم افزار های هوش تجاری (BI) در کسب و کارها

 

ابزارهای هوش تجاری (BI) برای ادامه رقابت و به حداکثر رساندن جریان درآمد برای شرکت ها مفید است. سازمانها در هر اندازه و مرحله از نرم افزار BI برای تجزیه و تحلیل ، مدیریت و تجسم داده های تجاری استفاده می کنند.

در اینجا ۱۰ مزیتی وجود دارد که نرم افزار هوش تجاری می تواند به هر کسب و کاری کمک کنند:

  1. گزارش سریع و دقیق
  2. بینش تجاری ارزشمند
  3. تحلیل رقابتی
  4. کیفیت داده بهتر
  5. افزایش رضایت مشتری
  6. شناسایی روندهای بازار
  7. افزایش کارایی عملیاتی
  8. تصمیمات بهتر و دقیق
  9. افزایش درآمد
  10. حاشیه کمتر

 

برای خرید لایسنس نرم افزار Tableau کلیک کنید

لایسنس تبلو

10 مزیت اصلی نرم افزار های هوش تجاری (BI) در کسب و کارها - داده کاوی ویستا

 

درهر مشاغل سوالات بسیاری وجود دارد و نرم افزار هوشمند تجاری  کسب و کار (BI) معمولاً این سوالات را در نظر می گیرد و یک راه حل کامل و سفارشی را ارائه می دهد.

یکی از عملکردهای اصلی نرم افزار هوش تجاری ، تجزیه و تحلیل داده ها است و نوع تجزیه و تحلیل مورد نیاز شرکت به اهداف آنها بستگی دارد. تجزیه و تحلیل داده ها می تواند به شرکت ها کمک کند تا مشاغل خود را توصیف کنند ، به دلایلی که اتفاقات مثبت یا منفی رخ داده اند را بررسی کنند ، اطلاعاتی را که ممکن است نداشته باشند تولید کنند و مورد برسی قرار دهند.

ابزارهای هوش تجاری می توانند به شرکت ها در انجام این نوع تحلیل ها ، نظارت بر شاخص های اصلی عملکرد (KPI) و تولید گزارش های دقیق کمک کنند. وقتی تحلیل گران از این ابزارها برای انتقال یافته های خود به ذینفعان استفاده می کنند ، می توانند  از بینش خود را به طورعملی استفاده کنند.

ابزارهای نرم افزاری BI ، مانند Tableau ، همچنین می توانند با تجزیه و تحلیل روند بازار ، روشن ساختن فرصت های جدید و توسعه استراتژی های جدید ، به شرکت ها در برابر رقبای خود برتری دهند.

این ابزارها همچنین ممکن است به سازمانها کمک کنند تا نیازهای مشتری خود را درک کنند و به بهینه سازی خدمات آنها از به (B2B) تا (B2C) کمک کنند. شرکت ها همچنین ممکن است از این ابزارها برای نظارت بر بهره وری کارمندان استفاده کنند.

 

هوش تجاری چگونه کار می کند؟

هوش تجاری پایه و اساس هر استراتژی تجاری کوتاه مدت و بلند مدت است. هوش تجاری به عنوان نرم افزار کلیدی استفاده می شود ، زیرا برای هر نوع تجزیه و تحلیل خاص.  این به ابزارها و فرآیندهای هوش تجاری اشاره دارد که برای استخراج بینش از داده های خام برای کمک به تصمیم گیری تجاری استفاده می شود.  سازمان ها برای پیشی گرفتن از رقبا و بهینه سازی عملکرد کلی ، از این داده ها استفاده می کنند.

این ابزارها برای بیشتر تحلیل گران هوش تجاری لازم است ، اما همچنین طیف وسیعی از ابزارهای BI نیز وجود دارد که می توانند از بخشهای مختلف و به کارمندان کمک کنند.

برخی از نرم افزارهای BI می توانند با ابزارهای خاص تجاری خاص مانند خرده فروشی ، مسافرت و خدمات رسانه ای ادغام شوند.

گزارش BI و تجزیه و تحلیل BI ممکن است به این کاربران کمک کند تا با استفاده از داشبورد ، پردازش تحلیلی پیچیده و تجسم های قدرتمند ، راه حل هایی برای اطلاع رسانی به کار روزمره خود پیدا کنند. گزارش هوش تجاری همچنین یک بخش حیاتی از هوش تجاری را نشان می دهد زیرا به مدیران کمک می کند تا به موقع و با پشتیبانی داده ها تصمیم بگیرند.

 

10 مزیت اصلی نرم افزار های هوش تجاری (BI) در کسب و کارها - داده کاوی ویستا

 

برای خرید لایسنس نرم افزار Power BI کلیک کنید

 

اما واقعاً هوش تجاری چگونه کار می کند؟

اکثر شرکت ها داده های ذخیره شده در مکان های مختلف را دارند ، اما آنها قادر به پیگیری این اطلاعات یا یکسان سازی این منابع مختلف داده نیستند.

ابزارهای BI می توانند اطلاعات سریع و دقیق را با استفاده از منابع مختلف داده و بدون کمک از بخش IT برای اجرای گزارشات پیچیده ، به تصمیم گیرندگان برسانند. این منابع داده می توانند از طریق تجزیه و تحلیل بازاریابی یا فروش ، عملکرد عملیات ، از یک سیستم نرم افزاری مدیریت ارتباط با مشتری (به عنوان مثال Salesforce) یا داده های زنجیره تأمین باشند. به طور معمول ، نرم افزار BI می تواند همه این منابع را با هم جمع کند تا دیدگاه های ، فعلی و پیش بینی شده را برای کمک به برنامه ریزی کسب و کار ارائه دهد.

برای شرکت ها مهم است که نحوه عملکرد خود را در نظر بگیرند ، از جمله فرآیندهای فعلی یکپارچه سازی داده ها ، گزارش و اشتراک اطلاعات از آنجا ، آنها می توانند اهداف خود را تعریف کنند ، و سپس یک استراتژی برای راه اندازی یک سیستم جدید توسعه دهند.

برای راه حل های سفارشی ، نرم افزار هوش تجاری می تواند به صورت مرحله ای مستقر شود. مشاغل می توانند ابتدا با داده های مشتری شروع کنند ، سپس بخش بعدی را ایجاد کنند ، مانند داده های مالی.

این فرایند برای اکثر شرکت ها بیشتر قابل کنترل است ، به طوری که آنها فقط در یک زمان خاص بر بینش های خاصی تمرکز می کنند و بیش از حد به دلیل تجمع بیش از حد داده ها در یک زمان ، از بین می روند.

لایسنس پاور بی ای

امیدواریم از این پست لذت برده باشید

برای مطالب بیشتر از وب سایت ما از جمله مطالعات موردی اضافی، اخبار و رویدادها، و نکات و ترفندهایی برای ارتقای تجزیه و تحلیل بصری خود، از وب سایت ما دیدن کنید.

رسانه های اجتماعی ما را برای به روز رسانی نرم افزارهای، BI و AI دنبال کنید.

 

دوره آموزشی هوش تجاری با Tableau «کلیک کنید» و  هوش تجاری با Power BI «کلیک کنید» یک برنامه جامع است که بر توسعه مهارت در تجزیه‌ و تحلیل داده‌ها، تجسم و گزارش سازی و گزارش دهی و دشبوردسازی با استفاده از این ابزارها  تمرکز دارد.

 

سپاسگذاریم از وقتی که برای خواندن این مقاله گذاشتید

.

برای خرید لایسنس نرم افزار Power BI کلیک کنید

.

برای مشاهده ویدیوهای آموزشی داده کاوی و هوش تجاری ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

Youtube Chanel :VISTA Data Mining کانال یوتیوب

Aparat Chanel: VISTA Data Mining کانال آپارات

Instagram Chanel: VISTA Data Mining کانال اینستاگرام

Telegram Chanel: VISTA Data Mining کانال تلگرام

Linkedin Chanel: VISTA Company کانال لینکدین

 

آموزش تبلو

 

 

 

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

خانه
0 محصول سبد خرید
0 علاقه مندی
حساب کاربری من