مقالات

هوش تجاری (Business Intelligence) چگونه به شرکت ها کمک می کند؟

هوش تجاری چگونه به شرکت ها کمک می کند؟

هسته اصلی هوش تجاری (Business Intelligence) گزارشگری است. فرقی نمی کند که شما در حال ساختن یک راه حل BI برای ارائه قابلیت تجزیه و تحلیل کاربر نهایی ، پذیرفتن آخرین قابلیت های تجزیه و تحلیل پیش بینی یا فقط می خواهید گزارش های برنامه ریزی شده عملکرد گذشته را به مدیران ارائه دهید.

این همه فرآیند جمع آوری داده ها از منابع مختلف داده ، ترکیب و تبدیل و گسترش آن داده ها به مجموعه داده های اطلاعات و ارائه آن مجموعه داده ها به روشی معنی دار برای مصرف کاربر نهایی است.

بنابراین با تبدیل داده های خام به اطلاعات در زمینه ای که به کاربران نهایی کمک می کند تا از این اطلاعات برای تصمیم گیری بهتر و آگاهانه استفاده کنند ، به شرکت ها کمک می کند.

 یک روش فشرده تر برای گفتن اینکه Business Intelligence چیست؟ با تبدیل داده ها به بینش و عمل ، به شرکت ها کمک می کند.

بررسی بیش از ۲،۶۰۰ کاربر هوش تجاری توسط BI-Survey.com نشان می دهد که پاسخ دهندگان در نظرسنجی چهار مزیت برتر توسط BI را در نظر می گیرند:

  1. گزارش ، تجزیه و تحلیل یا برنامه ریزی سریعتر
  2. گزارش ، تجزیه و تحلیل یا برنامه ریزی دقیق تر
  3. تصمیمات بهتر تجاری
  4. کیفیت داده بهبود یافته

Business-Intelligence-help-company

برای دانلود دوره آموزشی تبلو کلیک کنید.
برای دانلود دوره آموزشی پاور بی آی کلیک کنید.

در اینترنت جستجو کنید که چرا شرکتها از Business Intelligence استفاده می کنند و متوجه خواهید شد که نوعی از گزارشگری (توسعه سریعتر گزارش ، گزارش های جامع تر ، گزارش های دقیق تر و غیره) معمولاً به عنوان مزیت عمده استفاده از Business Intelligence ذکر می شود.

ابزارهای مرتبط با هوش تجاری (Power BI ، SSRS و SSAS از مایکروسافت ، Jaspersoft و Spotfire از TIBCO و مجموعه ابزارهای WebFocus از سازندگان اطلاعات ، ابزارهایی هستند که ما روی آنها تمرکز می کنیم) برای توسعه سریع ، ایمن سازی و استقرار راه حل های گزارشگری بسیار مناسب هستند –

چه این گزارش های جدولی ، داشبورد ، KPI ها ، تجسم داده ها یا نوعی تجزیه و تحلیل است.

اما این جمله قدیمی هنوز هم “Garbage in / Garbage Out” را اعمال می کند ، اگر داده هایی که شما گزارش می دهید مشکوک باشد ، راه حل Business Business شما ناموفق است.

به همین دلیل یک قسمت کلیدی از هر راه حل جمع آوری ، پاکسازی ، تبدیل ، بهبود و قالب بندی داده های خام به یک مخزن قابل اعتماد و قابل اعتماد ، معمولاً Data Warehouse یا Data Mart است که داده ها را در اختیار ابزارهای گزارش اطلاعات قرار می دهد.

این را می توانید در دومین مزیت برتر مشخص شده توسط پاسخ دهندگان به نظرسنجی ارجاع شده در بالا ، یعنی “گزارش ، تجزیه و تحلیل یا برنامه ریزی دقیق تر” مشاهده کنید.

Business-Intelligence-help-company

برای دانلود دوره آموزشی تبلو کلیک کنید.
برای دانلود دوره آموزشی پاور بی آی کلیک کنید.

ابزارهای انجام عملیات  Extract -Transform and Load (ETL) ، پاکسازی داده ها و مدیریت داده های کارشناسی ارشد ، قسمت دوم هر راه حل قدرتمندی برای هوش تجاری است.

ممکن است برای کاربر نهایی کمتر دیده شود اما برای موفقیت هر طرح ابتکاری هوش تجاری از اهمیت کمتری برخوردار نیست.

هوش تجاری می تواند با ایجاد یک منبع قابل اعتماد ، تأیید شده ، مطابق و سازمان یافته در سراسر سازمان که همه کاربران توافق می کنند حاوی تنها منبع داده ای است که به طور دقیق سازمان را توصیف می کند ، به شرکت ها کمک کند.

 با تهیه ابزاری برای گزارش سریع و کاوش داده ها ، Business Intelligence می تواند اطلاعات معنی دار و دقیق را در اختیار کاربران نهایی قرار دهد و به آنها امکان تصمیم گیری بهتر و به موقع در مورد تجارت را می دهد.

برای دانلود دوره آموزشی تبلو کلیک کنید.

برای دانلود دوره آموزشی پاور بی آی کلیک کنید.


پیام بگذارید

پشتیبانی 24 ساعته آنلاین